• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
جمعه، ۳ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

سال 93 رونق سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی؛

نشست مدیرکل بنادر هرمزگان با مدیران لاینر اروپایی MESINA

کد خبر: 810
تاریخ انتشار: 22 فوریه 2015 - 10:10 ق.ظ
نسخه چاپی

چهارتن از مدیران خط کشتیرانی بین المللی مسینا با همراهی نماینده این خط کانتینری در ایران طی نشستی مشترک، با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهید رجایی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پورت پرس از هرمزگان، “ابراهیم ایدنی”  در این نشست ضمن بیان اهمیت بندر شهید رجایی در سطح بنادر ایران و منطقه اظهار کرد: بیش از ۵۳ درصد تجارت بین المللی کشور از طریق این بندر انجام می شود.
وی افزود: از سوی دیگر، بندر شهید رجایی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که حدود ۸۵ درصد کل عملیات تخلیه و بارگیری اینگونه کالاها در کشور را بر عهده دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به طرح های توسعه این بندر برای افزایش ظرفیت کانتینری، گفت: فاز اول توسعه طی سالیان گذشته به پایان رسید. در فاز دوم نیز، احداث یال های شرقی و غربی و بخش های دریایی آن به پایان رسیده و تأمین اعتبار به منظور فاینانس مورد نیاز خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری(گنتری کرین) در دست انجام است.
ایدنی اضافه کرد: با بهره برداری از فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری به ۶ میلیون TEU در سال افزایش می یابد.
وی از آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ توسعه بندر طی یکماه گذشته سخن به میان آورد و گفت: با اجرای کامل این فاز، ۱۳۰۰ متر اسکله به زیرساخت های بندر افزوده خواهد شد؛ همچنین ضمن لایروبی حوضچه سوم به عمق ۱۶ متر، میزان ۱۰۰ هکتار اراضی جدید نیز به مناطق عملیاتی بندر اضافه می شود.
به گفته این مقام مسئول، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی با بهره برداری از فاز ۳، به ۸ میلیون TEU در سال افزایش می یابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اراضی فعلی بندر شهید رجایی را ۲۴۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: علاوه براین، ۲۴۰۰ هکتار اراضی دیگر هم در حال حصارکشی می باشد تا به اراضی پشتیبانی بندر اضافه شود. این اراضی قرار است به عنوان یک مرکز لجستیکی با مشارکت سرمایه گذاران فعالیت کند و حتی بخش هایی از آن با کاربری صنعتی پیش بینی شده که کارخانجات جهت راه اندازی خط تولید در آن مستقر خواهد شد.
وی از انعقاد ۴۰۰ میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیون دلار  پیشنهاد قرارداد سرمایه گذاری جدید در دست بررسی است که پس از گذراندن مراحل رایزنی و توافق، به مرحله عقد قرارداد خواهد رسید.
ایدنی برای پذیرش سرمایه گذاران ایتالیایی برای حضور در بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام آمادگی کرد.
مدیر کل بنادر و دریانردی هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سفرهای بعدی، کشتی های بزرگتر و با ظرفیت بیشتر به این بندر بیایند.
لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست “محمدعلی اصل سعیدی پور” به بیان گزارشی در خصوص آخرین وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی و نحوه خدمات دهی به خطوط کشتیرانی به ویژه لاینرها پرداخت.
مدیران خط کشتیرانی بین المللی مسینا نیز طی اظهاراتی ضمن تقدیر از مسئولان سازمان بنادر و همچنین بندر شهید رجایی برای خدمات دهی مناسب به خطوط کشتیرانی، انتظارات و دیدگاه های خود را با عالی ترین مقام اجرایی حوزه دریایی و بندری هرمزگان در میان گذاشتند.
لازم به ذکر است، مسینا از جمله خطوط معتبر کانتینری بین المللی در جهان است که متعلق به کشور ایتالیا می باشد؛ طی سالیان اخیر که تحریم های یکجانبه غرب علیه جمهوری اسلامی اعمال شد، این خط کشتیرانی تردد کشتی های خود را به بندر شهید رجایی- بزرگترین بندر کانتینری ایران- متوقف نکرد.
گفتنی است، کشتی جولی تیتانیو (JOLLY TITANIO) از جمله پیشرفته ترین کشتی های کانتینری و رو- رو جهان متعلق به ناوگان کشتیرانی مسینا اواسط بهمن ماه امسال در نخستین سفر خود در اسکله شماره ۲۷ ترمینال دوم بندر شهید رجایی پهلو گرفت. این کشتی که سال ۲۰۱۴ ساخته شده، ۲۸۰متر طول و ۱۵ متر آبخور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس