• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
چهارشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی؛

بررسی پرورش آبزیان به صورت پایدار/ ضرورت پیشگیری از تجمع رسوبات در قفس های پرورش ماهی

کد خبر: 76988
تاریخ انتشار: 28 نوامبر 2018 - 10:52 ق.ظ
نسخه چاپی

دومین دوره از کارگاه های آموزشی سیزدهمین همایش بین المللی بنادر ، سواحل و سازه های دریایی در نوبت عصر (۲۰۱۸ ICOPMAS ) در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش پورت پرس، در روز دوم همایش بین المللی بنادر ، سواحل و سازه های دریایی دو کارگاه آموزشی در نوبت عصر برگزار شد. در سخنرانی اصلی ماگنوس لارس از دانشگاه لوند سوئد در مورد مدل تحلیلی تغییرات خورها در مناطق ساحلی گزارشی ارایه کرد. وی در مورد تغییرات مورفوژئولوژیکی از مدل نیمه تحلیلی برای بررسی تغییرات خور استفاده شده صحبت کرد و افزود: از این مدل برای تعیین مولفه های کلی هیدرودینامیکی خور بهره گیری شده است و در نهایت به کمک مدل تحلیلی در مطالعات انجام شده یک معادله برای توصیف تغییرات مقطعی خور استخراج شده است.
در آخرین سخنرانی اصلی روز دوم همایش مایکل ریسک از دانشگاه مک مستر کانادا در مورد ظرفیت آب کشت و پرورش آبزیان در خلیج فارس صحبت های خود را ارائه کرد. وی در ابتدا در مورد پرورش آبزیان به صورت پایدار مباحثی را مطرح کرد و پرورش آبزیان به صورت پایدار را وابسته به توجیه اقتصادی ارزش اجتماعی و پایداری محیط زیست دریایی دانست.
ریسک در ادامه به نمونه قفس های پرورش ماهی در سوماترای اندونزی اشاره کرد که با وجود ظرفیت ۶ هزار قفس ، ۱۷ هزار قفس مورد بهره برداری قرار گرفته بود که این امر باعث تجمع گاز هیدروژن سولفید در رسوبات و کشته شدن یکباره ماهی ها شد.
در حال حاضر دو الی سه مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت ۴۰۰۰ تن در خلیج فارس وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت تا سال ۲۰۲۰ به ۸۰ هزار تن برسد که به طور کلی وضعیت محیط زیست دریایی خلیج فارس را تغییر خواهد داد. در حال حاضر میزان رسوب سولفید در قفس های پرورش ماهی در خلیج فارس در وضعیت متعادل است که در صورت  بررسی نشدن و مانیتور نشدن به وضعیت بحرانی خواهد رسید. میزان تجمع رسوبات در قفس های پرورش ماهی در خلیج فارس بسیار بالا است. این بدین معنی است که پایش یکپارچه و پیشگیری های لازم باید در اسرع وقت برای جلوگیری از بحران زیست محیطی در خلیج فارس در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس