• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
پنج شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

Maja Bakran، قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا مطرح کرد:

در بخش حمل و نقل اتحادیه اروپا همواره کنار ایران است و این همکاری ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 76880
تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2018 - 12:58 ب.ظ
نسخه چاپی

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا همواره در زمینه حمل و نقل کنار ایران خواهد بود و همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش پورت پرس، Maja Bakran در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل با همکاری سازمان بنادر و اتحادیه اروپا افزود: در بخش حمل و نقل اتحادیه اروپا همواره کنار ایران است و این همکاری ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ هیئتی از اتحادیه اروپا به رهبری خانم موگرینی به ایران سفر کرد که در این حضور توافقات ارزشمندی در زمینه حمل و نقل در ابعاد شهری و هواپیمایی ایجاد شد و در این همایش اجازه می‌خواهم حامل این پیام باشم که همچنان در مسیر همان توافقات حرکت می کنیم.

باکران گفت: ۸۰ درصد حمل و نقل جهان از نظر حجم و ارزش از طریق دریا و توسط کشتی‌ها صورت می‌گیرد و این‌که در چه نقطه‌ای و کجا قرار داشته باشد، اهمیت ندارد. اتحادیه اروپا و قاره اروپا در ادوار مختلف تاریخ از طریق دریا با قاره آسیا تجارت داشته است. به همین خاطر خواهان آن هستیم بین قاره اروپا و آسیا همچنان این ارتباط برقرار باشد و تلاش داشته باشیم این موضوع به عنوان یک جریان همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: ادامه این جریان به تحقق لجستیک می‌انجامد که در کنار این مزیت، حمل و نقل را رشد داده و به توسعه کشورها کمک خواهد کرد و در کنار آن منجر به پایداری اقتصادی و زیست‌محیطی نیز می‌شود. به همین خاطر باید امنیت را بالا ببریم و همان‌طور که می‌دانید این موارد همگی در کانون فعالیت‌ های ما قرار دارد.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا ادامه داد: در این خصوص لازم است که زمینه را برای رقابت سالم و برابر ایجاد کنیم و در کنار آن بتوانیم با افزایش همکاری با کشورهای مختلف شاهد نوین‌سازی و ارتقاء بنادر باشیم. به همین خاطر خوب است که بتوانیم در فعالیت‌ های خودمان خودکار سازی را انجام داده و تبادل اطلاعات داشته باشیم.

وی افزود: جهان در حال تحول بزرگی است و عصر دیجیتال را تجربه می‌کنیم. به همین خاطر فعالیت‌ها در این عرصه با نظارت بیشتری انجام می‌گیرد و در حوزه دریایی هم باید از این عرصه به بهترین شکل بهره گرفته شود. این تحولات بسیار سریع هستند و برای عقب نماندن باید سریع حرکت کرد و با آن سازگار شد.

باکران با تاکید بر اینکه تمرکز بالایی روی این موارد از سوی اتحادیه اروپا و قاره اروپا صورت گرفته گفت: در این فرصت و در این همایش می‌خواهیم جدا از تمرکز و صحبت روی اولویت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا به‌طور خاص و تخصصی اطلاعات بین دو طرف تبادل شود و در کنار هم با این چالش مواجه باشیم.

وی گفت: در همین زمینه از بخش خصوصی می‌خواهیم که با بخش حاکمیتی و قانونگذار همراه باشد چرا که تلاش آن‌ها در تسریع فعالیتها کمک شایانی خواهد بود.

رئیس واحد حمل و نقل دریایی و لجستیک اداره کل حمل و نقل اتحادیه اروپا گفت: خیلی از مسائل در زنجیره لجستیک به ارتباطات بستگی دارد و در اتحادیه اروپا سیاست به این گونه است که زیرساخت‌ های حقیقی با کیفیت ایجاد شده و در کنار آن تبادل اطلاعات و تجربه را نیز داشته باشیم.

همچنین sandro santamato در همایش آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اداره کل حمل و نقل و اتحادیه اروپا در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد با اشاره به چارچوب‌ها و سیاست‌های حمل و نقل اتحادیه اروپا اظهار داشت: سیاست حمل و نقل اتحادیه اروپا در مورد ایران و دیگر کشورها در حوزه حمل و نقل کارآمد بودن با محیط زیست در جهت توسعه پایدار است.

وی افزود: در چند دهه گذشته در عرصه حمل و نقل دریایی تحولات زیادی نداشتیم اما اتفاقات بزرگ و پرتحول در آینده در زمینه پایداری زیست محیطی و خیلی دیگر از فعالیت‌ها رخ خواهد داد چرا که استفاده از خیلی از مواد در صنعت کشتیرانی به زودی ممنوع خواهد شد.

این مقام مسئول در اتحادیه اروپا گفت: در سال ۲۰۱۷ تلاشی برای بازبینی سیاست‌های اتحادیه اروپا صورت گرفت تا مشخص شود تا چه حد می‌تواند اولویت‌های دریایی را در نظر بگیرد تا روی اثربخشی آن در کارایی زندگی افراد و رشد و توسعه کشورها تمرکز شود تا رقابت‌ پذیری، پایداری زیست‌ محیطی و در کنار آن کربن‌ زدایی را در صنعت دریایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بحث دیجیتالی شدن فعالیت‌ها و کاهش تصدی‌گری بخش‌های دولتی، حضور افراد در کف فعالیت‌ها و نظارت توسط بردهای دیجیتال و در آخرین بحث تمرکز نیروی انسانی است که بتوانیم شرایط کار و زندگی آن‌ها را بهبود ببخشیم و با کمک آنها روبه بهبودی حرکت کنیم.

سانتاماتو گفت: در کنار ارزیابی در سال ۲۰۱۷ که در اتحادیه اروپا صورت گرفت خوشبختانه نقطه ضعف بزرگی مشاهده نشد و فعالیت‌های این اتحادیه در جهت مناسبی حرکت کرد اما این بدان معنی نیست که نباید در جهت بهینه‌ سازی حرکت کرد. یکی از موقعیت‌هایی که در زمینه سیاست‌های ایمنی به دست آوردیم تشکیل و ایجاد سازمان ایمنی دریایی اروپاست که فعالیت رضایت‌بخشی را انجام می‌دهد.

وی افزود: این سیاست که هادی سازمان است در مسیر ثبت این ایده است که در کشورهای مختلف مراکزی ایجاد شود که ریزتر و متمرکزتر برفعالیت‌ها و ایمنی نظارت داشته باشند.

رئیس واحد حمل و نقل دریایی و لجستیک اداره کل حمل و نقل اتحادیه اروپا در ادامه با اشاره به بحث رقابت‌پذیری یکی از مقوله‌های مهم در عرصه حمل و نقل از دید اروپا اظهار داشت: در بحث رقابت‌ پذیری و اینکه چطور بتوانیم در زمینه رقابت کار را فراهم کنیم باید شرایطی برابر به خصوص در بحث دریایی به وجود بیاوریم. به این طریق در لجستیک و حمل و نقل می تواند به صورتی باشد که ارتباطات و فعالیت‌هایی دریایی با یک هم‌افزایی مناسب انجام گیرد و در نهایت به اثربخشی در کنار یکدیگر منجر شوند. این رقابت باعث انگیزه می‌شود و اشخاص کار را با انرژی بیشتری انجام می‌دهند و به این ترتیب همه کشورهای که در این عرصه فعالیت می‌کنند از این سود منتفع خواهند بود.

وی افزود: در بحث فعالیت‌های بخش دریا این فعالیت‌ها به صورت نزدیک دریا و آب‌های عمیق انجام می‌گیرد و همه می‌دانند که کشتیرانی به تنهایی موثر نیست و در کنار آن حمل و نقل ریلی و جاده‌ای هستند تا لجستیک ایجاد شود و باید همه حلقه‌ها استحکام بیشتری داشته باشند.

ساندرو سانتا ماتو افزود: خیلی از این مسائل در زنجیره لجستیک به ارتباطات بستگی دارد. در اتحادیه اروپا سیاست به این گونه است که زیرساخت‌های حقیقی با کیفیتی ایجاد و در کنار آن تبادل اطلاعات و تجربه را نیز داشته باشیم. وقتی زیرساخت فیزیکی ایجاد شود آن وقت زیرساخت تبادل اطلاعات لازم را داریم.

وی ادامه داد: اعتقاد این است که در این بحث دیجیتال شدن تا حدود زیادی می‌تواند کمک کند چرا که کسب و کارهایی وجود دارد که لازمه آن تعامل است. در بحث دیجیتالی شدن کاهش بار تصدی گری را در سازمان‌ها و ارگان‌ها داریم. یکی از مسائلی که به عنوان بار در صنعت دریایی حساب می‌شد بحث فعالیت‌های نظارتی بود که انجام می‌گرفت که تلاش کردیم فرآیند را برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف تسهیل و قابل استفاده کنیم تا فرآیندها به صورت دیجیتال و قابل مشاهده باشد.

سانتاماتو در ادامه با ورود به بحث محیط زیست و تاکید بر اهمیت آن در صنعت حمل و نقل به خصوص حمل و نقل دریایی اظهار داشت: بحث محیط زیست بسیار مهم است. همان‌طور که می‌دانید از ابتدای سال ۲۰۲۰ قرار است کشتی‌ها نفت بسیار کم گوگرد استفاده کنند و حداکثر مجاز در سوخت ۰.۵ درصد است. این باعث می‌شود که ورود گوگرد و دیگر آلاینده‌ها به جو زمین کاهش پیدا کند.

وی افزود: در نقاط مختلف جهان نقاط کنترل گاز داریم و در این نقاط گوگرد مجاز در سوخت ۰.۱ درصد است که حتی از حد تعیین شده هم پایین‌تر است چرا که این مناطق بسیار حساس هستند. به همین خاطر لازم است که سوخت‌های جدید مثل LNG استفاده شود تا ورود گوگرد به جو زمین کاهش یابد. به همین خاطر این امکان وجود دارد که آسیب‌های فعالیت‌های دریایی را در کره زمین و جو محل زندگی خودمان کاهش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس