• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
پنج شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر مطرح کرد؛

تشریح مهم‌ترین عوامل رسوب زدایی در بنادر کشور/ مهلت توقف کالا در بنادر حداکثر دو ماه

کد خبر: 76560
تاریخ انتشار: 16 سپتامبر 2018 - 7:53 ق.ظ
نسخه چاپی

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در صورت حل مسائل بانکی و ثبت سفارش طی دو ماه آینده شاهد بهبود کامل روند و جریان تجاری خروج کالا از گمرکات خواهیم بود.

به گزارش پورت پرس، روانبخش بهزادیان درباره مسائل مطرح شده مبنی بر رسوب ۱۳۹ هزار کانتینر در بنادر کشور که شامل ۷ میلیون تن کالا و ۲.۵ میلیون تن کالای اساسی است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ برای حدود ۱۰۸ میلیون تن کالای غیرنفتی مشتمل بر ۳ میلیون TEU کانتینر در بنادر کشور عملیات بندری و ترخیص کالا انجام شده است و در حال حاضر ترکیب موجودی ۱۳۹ هزار کانتینر دپو شده در بنادر کشور بدین صورت است که ۵۰ درصد از آن ها مربوط به قبل از سال ۱۳۹۷ و ۵۰ درصد دیگر مربوط به شش ماهه اخیر است.

وی ادامه داد: بطور متوسط میزان رسوب کانتینر نسبت به کل عملیات کانتینری بین ۵ تا ۷ درصد است که رسوب کالا و کانتینرهای سنواتی در فرایند متروکه برابر ضوابط و قوانین مربوطه در حال پیگیری و اقدام هستند و از سوی دیگر رویه درخواستی صاحبان کالا برای کانتینرهای موجود عبارتند از ۶۰ درصد برای واردات، ۲۰ درصد برای ترانزیت خارجی و مابقی به قصد مصرف منطقه اقتصادی و ترانشیپ در بنادر نگهداری می شود.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه رسوب کالاهایی که به قصد واردات به سرزمین اصلی در بنادر نگهداری می شوند دلایل متعددی دارد، بیان کرد: مهمترین علت در این رابطه مسائل بانکی و عدم صدور کد رهگیری و عدم تخصیص به موقع ارز است، چرا که فروشنده به دلیل عدم دریافت وجه کالای فروخته شده اجازه انتقال کالا و واگذاری اسناد حمل را صادر نمی کند.

بهزادیان افزود: بر همین اساس خریدار کالا که همان وارد کننده ایرانی است، امکان آزادسازی کالا و متعاقبا ترخیص آن را ندارد. لازم است تا بانک ها نیز در این رابطه اقدامات عاجلی به عمل آورند یا اولویت بندی های کالایی مورد تجدید نظر قرار گیرد.

وی به دیگر دلایل رسوب کالا در بنادر اشاره کرد و گفت: از دیگر علل رسوب کالا در بنادر نگرانی صاحبان کالا از عواقب بعد از ترخیص در زمینه اعمال مقررات احتکار است که ترجیح می دهند تا تثبیت قیمت ها و فضای کسب و کار از ترخیص کالا خودداری کنند و در این رابطه به بنادر کشور اعلام شد که مهلت توقف کالا را حداکثر دو ماه تعیین نمایند تا صاحبان کالا نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام کنند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: در عین حالت تخفیفات تشویقی نیز برای آن هایی که ظرف چند روز آینده اقدام به ترخیص کالا نمایند نیز اعطا خواهد شد.

بهزادیان با بیان اینکه مشکل دیگر بحث ثبت سفارش برخی از این کالاهاست که انجام نمی شود و امکان اظهار و ترخیص کالا را ندارند، خاطرنشان کرد: بعضی دیگر از کالاها مشکل تعهد پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز را دارند که صاحبان آن ها به هر دلیلی مایل به تعهد دادن نیستند، در نتیجه اجازه ترخیص آنها از سوی بانک ها صادر نمی شود، چنانچه این موضوعات که عموما مربوط به بانک ها و در حوزه ثبت سفارش است حل شود انشاالله در دو ماه آینده شاهد بهبود کامل روند و جریان تجاری خروج کالا از گمرکات خواهیم بود./سازمان بنادر و دریانوردی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس