• تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر اصلی‌ و فرودگاه‌ها‌
  • موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم
  • تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران/ گره گشایی از ترافیک ورودی بندر شهید حقانی
  • راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در بندر شهید رجایی برای نخستین بار
  • جزییات برگزاری بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی ٢٨ بهمن در تهران
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
یکشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
  • گزارش تصویری مراسم روز ملی حمل و نقل سال ۹۶ در هتل هما – سازمان بنادر و دریانوردی
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر اصلی‌ و فرودگاه‌ها‌

  • موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم

  • تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران/ گره گشایی از ترافیک ورودی بندر شهید حقانی

  • راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در بندر شهید رجایی برای نخستین بار

  • جزییات برگزاری بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی ٢٨ بهمن در تهران

  • نجات جان ۹ دریانورد مضطر شناورهای به گل نشسته در بندرعباس بر اثر طوفان

  • برگزاری دوره آشنایی باطراحی و ساخت انواع شناورهای فایبرگلاس و فلزی در بندر بوشهر

  • ارائه بسته پیشنهادی به سازمان بنادر برای حمایت از بخش خصوصی در بندر خرمشهر

  • ۴۰ سال اقدامات سازمان بنادر در بخش زیرساخت بنادر کشور

  • افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن 

  • ورود دومین کشتی لاینر به صورت مستقیم از هند به بندر چابهار/ ترانزیت مستقیم کالا از بندر چابهار

  • قطع کامل وابستگی شناورهای ایرانی به داک‌های خارجی تا ۲ سال آینده

  • پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی(COMCEC) تصویب شد

  • ۷۶۰ میلیارد ریال پروژه‌های آماده بهره‌برداری در بندر خرمشهر 

  • آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه چوب خشک‌کنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

  • جابجایی ۲۰۰ هزار تن کالا در بنادر کشور/ توسعه بنادر در اولویت است

  • گام بلند آخوندی از وزارت راه به شهرداری تهران

  • یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد ارزش افزوده در پروژه هاست.

  • تلاش سازمان بنادر برای به حداقل رساندن آثار ناشی از تحریم ها/مدیران بنادر با صاحبان کالا و تشکل ها، ارتباط مستمر داشته باشند

  • ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور به بندر چابهار 

  • بازدید سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری بوشهر از اسکله کانتینری نگین

  • ۱۲۵ هزار دریانورد دارای گواهینامه داریم/ حداکثر تدابیر امنیتی برای دریانوردان ایرانی

  • پرونده “تجاوز در ایرانشهر” در مرحله تحقیق است / شروع پرونده با یک آدم ربایی بود

  • باید از ظرفیت گردشگری دریایی بهره بیشتری ببریم

  • رضایتمندی مردم؛ هدف اصلی سازمان بنادر است

  • طرح جامع گردشگری دریایی در استان بوشهر اجرا می‌شود

  • زمان برگزاری استیضاح سه وزیر دولت در هفته جاری

  • سکه طرح جدید یک میلیون و ۵۸۸ هزار تومان شد/دلار به ۴۴۹۲تومان رسید

  • اسد در دیدار با جابری انصاری: ترکیه قابل اعتماد نیست

  • برملا شدن ماهیت دیکتاتوری دانشگاه آمریکایی بیروت

دكتر ميرشكار:

سازمان شیلات گزارش‌های مربوط به میزان صید، تنوع گونه‌های صید شده و میزان صید‌های ضمنی را به سازمان حفاظت محیط زیست گزارش دهد

کد خبر: 76363
تاریخ انتشار: ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲:۴۱ ب.ظ
نسخه چاپی

مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:حضور کشتی‌های چینی در دریای عمان باید توسط سازمان شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی کنترل و رصد شود.

به گزارش پورت پرس، به دنبال حواشی ایجاد شده درباره فعالیت صیادی کشتی‌های چینی در دریای عمان و نگرانی‌ها در مورد آسیب‌های زیست محیطی این کار، مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه احتمال گرفتار شدن گونه‌های در معرض خطر انقراض دریای عمان در تور‌های صیادی وجود دارد بر ضرورت تجهیز شناور‌ها به ابزار‌های کاهش صید ضمنی تاکید کرد.

داوود میرشکار به این پرسش که آیا سازمان حفاظت محیط زیست در جریان فعالیت صیادی شناور‌های چینی در دریای عمان قرار داشته است، پاسخ منفی داد و اظهار کرد: طبق قانون حفاظت و بهره‌برداری از آبزیان، سازمان شیلات ارزیابی ذخایر آبزی را انجام می‌دهد و نسبت به برداشت پایدار آبزیان اقدام می‌کند بنابراین حضور کشتی‌های چینی در دریای عمان باید توسط سازمان شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی کنترل و رصد شود.

وی در مورد آسیب‌های زیست محیطی صیادی کشتی‌های چینی در عمق ۲۰۰ متر دریای عمان گفت: هر فعالیت انسانی تاثیرات نامطلوب خود را بر محیط زیست کره زمین می‌گذارد. برای مثال نمی‌توانیم از ساکنان کره زمین بخواهیم که هیچ زباله‌ای تولید نکنند، چون تولید زباله جزو جدایی‌ناپذیر زندگی بشر است و تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که موضوع پسماند را کنترل و مدیریت کنیم تا حیات روی کره زمین به شکل پایدار ادامه یابد. این وضعیت در مورد مباحث مربوط به شیلات نیز صادق است. به این معنا که باید بتوانیم از منابع شیلاتی به شکل پایدار استفاده کنیم تا ضمن حفظ زیستگاه‌ها از ذخایر موجود کشور نیز بهر ببریم و بهره‌برداری از این زیستگاه‌ها به قیمت نابودی ذخایر آبزی نباشد.

مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال آسیب به گونه‌های در معرض انقراض دریای عمان از طریق صید کشتی‌های چینی وجود دارد یا خیر؟ گفت: مطمئنا در تور‌های صیادی، احتمال گرفتار شدن گونه‌های در معرض خطر انقراض مثل انواع پستانداران دریایی از جمله دلفین‌ها، کوسه ماهیان و حتی لاک پشت‌های دریایی وجود دارد بنابراین کاهش صید ضمنی باید مورد توجه سازمان شیلات و سازمان کشتیرانی قرار گیرد و با تجهیز شناور‌ها به ابزارآلات لازم، صید ضمنی را به حداقل برسانند.

میرشکار در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ زیستگاه دریای عمان و جلوگیری از آسیب به گونه‌های در معرض انقراض این زیستگاه چه اقدامی انجام داده است، اظهارکرد: درخواست کردیم که سازمان شیلات گزارش‌های مربوط به میزان صید، تنوع گونه‌های صید شده و میزان صید‌های ضمنی را به سازمان حفاظت محیط زیست گزارش دهد البته هنوز پاسخی از سازمان شیلات برای این گزارش‌ها دریافت نکرده‌ایم همچنین با توجه به گفته‌های مقامات سازمان شیلات، تمامی برداشت‌ها از دریای عمان برداشت‌های پایدار است و میزان برداشت‌ها و انتخاب محل صید بر مبنای ارزیابی ذخایر آبزی این منطقه بوده است. سازمان حفاظت محیط زیست این مستندات را از سازمان شیلات درخواست کرده است.

مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان در مورد بحث نظارت بر صیادی دریای عمان توسط کشتی‌های چینی تاکید کرد: علاوه بر سازمان کشتیرانی که در منطقه این موضوع را رصد می‌کند، سازمان حفاظت محیط زیست هم در صورت تخریب زیستگاه ورود خواهد کرد، اما در حال حاضر، چون صیادی دریای عمان در اعماق صورت می‌گیرد، سازمان حفاظت محیط زیست تجهیزات لازم را برای نظارت در اختیار ندارد./ باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر اصلی‌ و فرودگاه‌ها‌
  • موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم
  • تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران/ گره گشایی از ترافیک ورودی بندر شهید حقانی
  • راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در بندر شهید رجایی برای نخستین بار
  • جزییات برگزاری بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی ٢٨ بهمن در تهران
  • نجات جان ۹ دریانورد مضطر شناورهای به گل نشسته در بندرعباس بر اثر طوفان
  • برگزاری دوره آشنایی باطراحی و ساخت انواع شناورهای فایبرگلاس و فلزی در بندر بوشهر
  • ارائه بسته پیشنهادی به سازمان بنادر برای حمایت از بخش خصوصی در بندر خرمشهر
  • ۴۰ سال اقدامات سازمان بنادر در بخش زیرساخت بنادر کشور
  • افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن 
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس