• نیروی دریایی سپاه آماده دفاع همه‌جانبه از آب‌های ساحلی و سرزمینی است
  • آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر
  • کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد
  • معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار
  • بیش از ۱۸۶ هزار نفر از مجتمع بندری امام خمینی(ره) بازدید کردند
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
  • گزارش تصویری مراسم روز ملی حمل و نقل سال ۹۶ در هتل هما – سازمان بنادر و دریانوردی
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • نیروی دریایی سپاه آماده دفاع همه‌جانبه از آب‌های ساحلی و سرزمینی است

  • آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر

  • کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد

  • معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار

  • بیش از ۱۸۶ هزار نفر از مجتمع بندری امام خمینی(ره) بازدید کردند

  • جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱٫۵ میلیون تی.ای.یو فراتر رفت

  • جابجایی کانتینر به مرز ۳۲۰۰ TEU رسید/ افزایش ۷۸ درصدی ترانزیت و رشد ۹ درصدی صادرات غیر نفتی

  • اتفاقات خوبی در سازمان بنادر رقم خورده است/ دریا و دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است

  • کسب رتبه عالی در ارزیابی پایانه های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره)

  • رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است

  • با الحاق زیر دریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی، امنیت ناوگان تجاری و دریانوردان موثرتر و بیش از پیش صورت می گیرد

  • فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از ۱۲ دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی

  • افتتاح ۲۰ پروژه دریایی و بندری به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان

  • استفاده از توان داخل برای تولید تجهیزات استراتژیک بندری/ ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با اقتدار در جهان تردد می‌کند

  • آغاز بیست و ششمین همایش ارگان های دریایی در تهران

  • جابجایی ۲۰۰ هزار تن کالا در بنادر کشور/ توسعه بنادر در اولویت است

  • گام بلند آخوندی از وزارت راه به شهرداری تهران

  • یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد ارزش افزوده در پروژه هاست.

  • تلاش سازمان بنادر برای به حداقل رساندن آثار ناشی از تحریم ها/مدیران بنادر با صاحبان کالا و تشکل ها، ارتباط مستمر داشته باشند

  • ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور به بندر چابهار 

  • بازدید سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری بوشهر از اسکله کانتینری نگین

  • ۱۲۵ هزار دریانورد دارای گواهینامه داریم/ حداکثر تدابیر امنیتی برای دریانوردان ایرانی

  • پرونده “تجاوز در ایرانشهر” در مرحله تحقیق است / شروع پرونده با یک آدم ربایی بود

  • باید از ظرفیت گردشگری دریایی بهره بیشتری ببریم

  • رضایتمندی مردم؛ هدف اصلی سازمان بنادر است

  • طرح جامع گردشگری دریایی در استان بوشهر اجرا می‌شود

  • زمان برگزاری استیضاح سه وزیر دولت در هفته جاری

  • سکه طرح جدید یک میلیون و ۵۸۸ هزار تومان شد/دلار به ۴۴۹۲تومان رسید

  • اسد در دیدار با جابری انصاری: ترکیه قابل اعتماد نیست

  • برملا شدن ماهیت دیکتاتوری دانشگاه آمریکایی بیروت

سفیر پاکستان در ایران: بندر گوادر به هیچ عنوان نظامی نخواهد بود

کد خبر: 75587
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱:۰۴ ب.ظ
نسخه چاپی

سفیر پاکستان در ایران بنادر چابهار و گوادر را مکمل یکدیگر خواند و گفت: ما انتظار داریم شرکت‌های ایرانی در این مناطق آزاد تجاری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش پورت پرس به نقل از ایسنا، آصف علی‌خان درانی طی نشستی که با عنوان «یک کمربند، یک جاده» در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت منطقه اقیانوس هند، گفت: اقتصاددانان و ژئواستراتژیست‌ها معتقد هستند که ابتکار یک کمربند یک جاده نیازمند توجه خوب است که می‌تواند منجر به رشد اقتصادی در این منطقه شود.

وی تاکید کرد: در قرن ۲۱ شاهد هستیم که این قرن می‌تواند قرن شرق نام بگیرد زیرا علاوه براینکه حدود ۴۰ کشور در منطقه اقیانوس هند حضور دارند ما شاهد یک تغییر در متحدان سنتی در این منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه چالش‌هایی در این منطقه وجود دارد، گفت: البته فرصت‌های فراوانی در کنار این چالش‌ها در حوزه کشورهای حاشیه اقیانوس هند وجود دارد و به طور کلی ما شاهد تحولات ژئواستراتژیک هستیم و اگر با یکدیگر ارتباط و تعامل نداشته باشیم شرایط سختی خواهیم داشت. از همین رو معتقدیم ابتکار یک کمربند یک جاده باعث افزایش ارتباطات و اتصالات در این منطقه می‌شود.

سفیر پاکستان در تهران همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه ۴۰ کشور به طور مستقیم در ارتباط با اقیانوس هند هستند و اشتراکاتی با هم دارند و آن هم ابتکار یک جاده یک کمربند است. در حال حاضر شاهد گسترش زبان چینی در پاکستان هستیم و دلیل آن هم فرصت‌های شغلی است که از این طریق ایجاد می‌شود و چینی‌ها تلاش می‌کنند تا عملیات ساخت و ساز را در آسیای میانه و جنوب داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حجم GDP در اقتصاد منطقه اقیانوس هند ۳٫۵ تریلیون دلار است، گفت: پیش از این ابتکار جاده ابریشم از مغولستان، چین و ایران بوده که مسیر سنتی را شامل می‌شده اما اکنون به دنبال راه‌اندازی جاده ابریشم دریایی هستیم و ابتکار یک جاده یک کمربند همان جاده ابریشم دریایی خواهد بود.

آصف علی خان درانی در ادامه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در بندر گوادر وجود دارد می‌تواند مدلی برای بندر چابهار به وجود آورد و توسعه بنادر در ایران هم مورد توجه قرار گیرد زیرا بنادر چابهار و گوادر مکمل یکدیگرند و حدود ۱۰۰ شرکت پاکستانی در چابهار فعالیت می‌کنند و ما انتظار داریم شرکت‌های ایرانی در این مناطق آزاد تجاری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

سفیر پاکستان در تهران با بیان اینکه کشورهای منطقه با تهدید تروریسم و افراطی‌گری مواجه هستند،‌ گفت: ۹۰ درصد قاچاق مخدر از افغانستان انجام می‌شود و این یکی از چالش‌های ما است. معتقدیم اگر کشت خشخاش پایان یابد موجب کاهش تروریسم و افراطی‌گری می‌شود چراکه طالبان سهم خود را از کشت خشخاش می‌برد.

آصف علی خان درانی در ادامه با تاکید بر اینکه بندر گوادر هیچ‌گاه پایگاه نظامی نخواهد داشت و پاکستان این را ضمانت می‌کند، گفت: ما سال‌ها قبل با وضعیت وخیمی مواجه شدیم و مشکلاتی را هم از سمت افغانستان و هم هند داشتیم اما بنده این اطمینان را می‌دهم که بندر گوادر به هیچ‌عنوان نظامی نخواهد بود و فقط بندر شماره یک ما است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما مخالف افراط‌گرایی و تروریسم هستیم و با آن مبارزه می‌کنیم اما جغرافیای ما باعث شده که قربانی تروریسم باشیم.

سفیر پاکستان در تهران همچنین در مورد خط لوله گاز ایران به پاکستان اظهار کرد: در حال حاضر ما تا ۷۰ کیلومتری مرز رسیده‌ایم و ایران هم تا ۲۰۰ کیلومتری مرز اما در این زمینه مشکل سرمایه‌گذاری وجود دارد. ما پیشنهاد کردیم که کشورها و سرمایه‌گذاران دیگری به این پروژه کمک کنند اما ایران موافقت نکرد.

آصف علی خان درانی در پایان تاکید کرد: ما تحت فشار بودیم. حتی به ما گفتند به یمن بروید این کار را نکردیم. ما خودمان تصمیم می‌گیریم و براساس اهداف و منافع‌مان عمل می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • نیروی دریایی سپاه آماده دفاع همه‌جانبه از آب‌های ساحلی و سرزمینی است
  • آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر
  • کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد
  • معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار
  • بیش از ۱۸۶ هزار نفر از مجتمع بندری امام خمینی(ره) بازدید کردند
  • جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱٫۵ میلیون تی.ای.یو فراتر رفت
  • جابجایی کانتینر به مرز ۳۲۰۰ TEU رسید/ افزایش ۷۸ درصدی ترانزیت و رشد ۹ درصدی صادرات غیر نفتی
  • اتفاقات خوبی در سازمان بنادر رقم خورده است/ دریا و دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است
  • کسب رتبه عالی در ارزیابی پایانه های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره)
  • رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس