• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

عمر خانه‌های جدید چقدر است؟

کد خبر: 10294
تاریخ انتشار: 17 ژوئن 2015 - 9:48 ق.ظ
نسخه چاپی

عضو سابق شورای تدوین مقررات ملی ساختمان گفت: با وجود این‌که کیفیت ساخت و سازهای جدید هنوز به حد ایده‌آل نرسیده اما نسبت به قبل بسیار بهتر شده و حداقل عمر ۵۰ ساله تضمین می‌شود.

مرتضی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کیفیت ساختمان‌ها نسبت به ۱۰–۲۰ سال قبل بسیار بهتر شده ولی هنوز با استانداردهای شورای تدوین فاصله دارد که اگر این استانداردها محقق شود عمر ساختمان‌ها به ۱۰۰ سال هم می‌رسد.

وی افزود: من دلیل مخالفت شهرداری با نظام مهندسی را نمی‌دانم اما چیزی که واضح است این‌که ساختمان‌سازی باید به دست افراد متخصص بیفتد. سازمان نظام مهندسی در حال قرار گرفتن در مسیر مناسب است که می‌تواند در بهبود استاندارد ساخت و ساز کمک بسیاری انجام دهد.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که هزینه‌ی ۵-۶ درصدی خدمات مهندسی ارزش بهبود کیفیت ساختمان‌ها را دارد، تصریح کرد: اگر ساخت و ساز را به دست یک شرکت مهندسی بدهید کل پول اضافه‌ای که می‌پردازید حدود ۵-۶ درصد است. مثلا یک ساختمان ۱۰۰ میلیون تومانی شاید حدود ۱۱۰ میلیون تومان هزینه بردارد که این ۱۰ میلیون تومان بهایی است که شهروندان برای کیفیت، ایمنی و آسایش می‌پردازند.

زاهدی، تقویت سازمان نظام مهندسی را ضروری دانست و گفت: مسوولان باید از این سازمان حمایت کنند. مردم نیز باید خود را عادت بدهند که ساخت و سازها را به دست افراد متخصص بسپارند تا به خودشان و کشور ضرر نزنند.

وی با بیان این‌که کسی منکر تجربه معماران نیست، تصریح کرد: خوشبختانه قانون برای تحصیل‌کرده‌ها و معماران تجربی پیش‌بینی‌های لازم را در نظر گرفته است. معماران معمولا کارهای جزئی‌تر را انجام می‌دهند و کارهای بزرگ‌تر توسط مهندسان ناظر صورت می‌گیرد.

این کارشناس مسکن اظهار کرد: از زمان آقای کرباسچی خرید تراکم مطرح شد و تا الان هم ادامه دارد. شهرداری بعضا ناگزیر است برای تامین بودجه خودش تراکم را بالا ببرد. در نتیجه از تخریب ساختمان‌ها استقبال می‌کند. ولی اگر از من بپرسید می‌گویم همین عمر ساختمان‌های موجود با همین کنترلی که نظام مهندسی دارد که از نظر من کامل و رضایت‌بخش نیست ۵۰ سال تضمین می‌شود که اگر رضایت‌بخش باشد می‌تواند تا ۱۰۰ سال هم برسد.

زاهدی بر لزوم رفع درگیری‌های شهرداری و نظام مهندسی و نیز رفع ابهامات قانونی برای ایجاد استاندارهای ساخت و ساز تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس