• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

آغاز ریل گذاری راه آهن چابهار-زاهدان با حضور وزیر راه و شهرسازی

کد خبر: 78875
تاریخ انتشار: 06 جولای 2020 - 11:09 ق.ظ
نسخه چاپی

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و راه های شرکت توسعه زیر ساخت گفت: ریل گذاری راه آهن چابهار-زاهدان روز ۱۷ تیر ۹۹ با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود که برای اینکار اکنون ۲ هزار تن ریل از ذوب آهن تامین شده است.

پورت پرس – معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و راههای شرکت توسعه زیر ساخت گفت: راه آهن چابهار-زاهدان چند سالی است که در حال انجام بوده و سال گذشته با تامین منابع ۳۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی اجرای این پروژه سرعت گرفت، به طوری که از سه ماهه آخر سال ۹۸ تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی اجرای آن تامین شد.

عباس خطیبی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهمی که سال گذشته در این پروژه دنبال می کردیم عملیات ریل گذاری بود، افزود: در اواخر سال گذشته با هماهنگی ذوب آهن اصفهان ریل مورد نیاز را تامین کردیم.

او با تاکید بر اینکه مجموع طول این پروژه ۷۳۰ کیلومتر است که به ۹۲ هزار تن ریل نیاز دارد، تصریح کرد: هم اکنون طول ۶۲۸ کیلومتر در حال اجراست و ۲ هزار تن ریل در مرحله اولیه از شرکت ذوب آهن تامین شده که می تواند ۱۶ کیلومتر ریل مورد نیاز پروژه را فراهم کند.

او با بیان اینکه پروژه در حال حاضر ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: زیرسازی مجموع پروژه ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با آغاز ریل گذاری به صورت تدریجی زیرسازی پروزه نیز به پایان می رسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و راههای شرکت توسعه زیر ساخت با اعلام اینکه تا به امروز ۲ هزار میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است، گفت: در حال حاضر منابع ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه کفایت می کند و اگر طبق برنامه پیش برود تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ تمام مسیر ریلی چابهار-زاهدان انجام می شود.

پروژه اتصال خط آهن چابهار-زاهدان-مشهد به شبکه ریلی کشور از سال ۱۳۸۹ آغاز شده ولی به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبود تا اینکه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی اعتباری به این پروژه تخصیص یافت. حال از آنجایی که راه‌آهن چابهار-زاهدان بندر چابهار را به خط ریلی شمال به جنوب متصل و این منطقه را به شاهراه واقعی ریلی دنیا تبدیل می کند و سبب توسعه جنوب شرق کشور و گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی و فعالیت‌های تنها بندر اقیانوسی ایران می‌ شود و در نهایت این بندر راهبردی و مهم را به دریاچه خزر و نقاط گوناگون دنیا وصل می ‌کند ۹۰ درصد برای جابجایی کالا و حدود ۱۰ درصد برای مسافر پیش بینی شده است./موج

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس