• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
چهارشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

عفیفی پور خبر داد:

ممنوعیت تردد شناورهای غیرایمن در هرمزگان جدی است/ تأکید استاندار بر لزوم نوسازی ناوگان گردشگری دریایی

کد خبر: 76840
تاریخ انتشار: 10 نوامبر 2018 - 10:51 ق.ظ
نسخه چاپی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام اینکه شناورهای تفریحی موجود استانداردهای لازم را برای گشت های ایمن دریایی ندارند، گفت: مدیریت عالی استان تأکید دارد که شناورهای غیرایمن با شناورهای دارای گواهینامه استاندارد از موسسات رده بندی، جایگزین شوند.

به گزارش پورت پرس از هرمزگان، “اله مراد عفیفی پور” در جمع اعضای تعاونی های گردشگری جزیره قشم با اشاره به بهره گیری کشورها از منابع طبیعی برای رونق بخشی به صنعت گردشگری، اظهار داشت: با ایجاد فرصت های گردشگری می توان سایر محرک های اقتصادی را برای استفاده از منابع طبیعی و خدادادی  فعال کرد و گردشگری دریایی می تواند فرصت های جدیدی را برای رونق اقتصادی و اشتغال ساحل نشینان فراهم کند.
وی با اشاره به تأکیدات استاندار هرمزگان بر لزوم نوسازی ناوگان گردشگری دریایی و خروج شناورهای سنتی از این چرخه، افزود: با توجه به اینکه شناورهای تفریحی موجود که به عنوان قایق تشتی شناخته می شوند، به هیچ وجه استانداردهای لازم برای گشت های ایمن دریایی را ندارند، مدیریت عالی استان خواستار این است که شناورهای سنتی با شناورهای ایمن و استاندارد که گواهینامه های لازم از موسسات رده بندی دارند، جایگزین شوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توجه به مطالبه عمومی مردم را نیز علاوه بر تأکیدات مدیریت عالی استان برای نوسازی ناوگان گردشگری مورد تأکید قرار داد و گفت: بر همین اساس، ابلاغ رسمی جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد در بخش گردشگری دریایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد؛ زیرا در برابر سلامت و ایمنی ترددهای دریایی مردم مسئولیت قانونی داریم.
عفیفی پور اشتغال مولد برای جامعه محلی و بومیان منطقه در بحث گردشگری دریایی را از جمله دغدغه های مسئولان سازمان بنادر برای تحقق مسئولیت های اجتماعی این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در راستای رفع موانع موجود و برطرف نمودن دغدغه های تعاونی های گردشگری، در راستای الحاق شناورهای ایمن به چرخه از هیچ حمایت و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
وی از اعطای تسهیلات با سود صفر درصد به متقاضیان از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر سخن به میان آورد و با اشاره به استفاده از ظرفیت کشتی سازی های داخلی برای ساخت شناورهای جدید تفریحی، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که تعاونی ها کمترین میزان آورده برای استفاده از این تسهیلات فراهم کنند و از طریق مذاکره با بانک های عامل، در خصوص اقساط آنها دوره زمانی بازپرداخت نیز افزایش یابد.
این مقام مسئول اظهار داشت: از سوی دیگر، هیچ محدودیتی برای طرح هایی که هزینه کمتری برای خریدار شناورها در برداشته باشد، وجود ندارد و تنها استفاده از شناورهای ایمن و استاندارد برای گشت های دریایی ملاک عمل است.
عفیفی پور خواستار ممنوعیت صید در مناطق گردشگری از جمله جزیره هنگام، زیستگاه دلفین ها و لاک پشت های دریایی شد و افزود: صیادی در این مناطق نباید مزاحم فعالیت های گردشگری باشد و تردد صیادان روی اسکله های ویژه شناورهای گردشگری باید مدیریت شود. در همین رابطه، برای جلوگیری از تداخل فعالیت ها در مناطق گردشگری جلسات مشترکی با اداره کل شیلات برگزار خواهیم کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تا قبل از احداث بنادر مسافری و گردشگری از جمله بندر شهید حقانی سالانه ۲میلیون تردد مسافری در استان هرمزگان انجام می شد؛ ولی در حال حاضر با توسعه زیرساخت ها، شاهدتردد بیش از ۲۰ میلیون نفر سفر به جزایر خلیج فارس در استان هرمزگان هستیم که خدمات رسانی باکیفیت  توسط تعاونی ها می تواند بخش قابل توجهی از این جمعیت را به سمت استفاده مردم از تجربه گشت های ایمن دریایی سوق دهد.
وی با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استان پایلوت در زمینه نوسازی و استاندادسازی ناوگان گردشگری دریایی در کشور تعیین شده است، اضافه کرد: با الحاق شناورهای استاندارد به ناوگان گردشگری دریایی، بازار این صنعت به شکل چشمگیری رونق می گیرد.
در این نشست، نمایندگان تعاونی های گردشگری سفر سلامت پایدار، حراباد سهیلی، دلفین تاج نگار دیرستان و نگارین سیر هنگام به بیان چالش ها و مشکلات حوزه گردشگری دریایی پرداختند.
از جمله مباحث مطرح شده، تداخل فعالیت قایق های صیادی با شناورهای بی هویت در روزهای پرتردد گردشگری بود که به لحاظ ایمنی و قانونی، حقوق اعضای تعاونی های گردشگری را تضییع می کند. از سوی دیگر عنوان شد که درآمدهای حاصل از فروش بلیت های شناورهای گردشگری با آورده اولیه و اقساط برای خرید شناورهای جدید همخوانی و تناسب ندارد.
به گفته نمایندگان تعاونی ها، استفاده از اسکله های ویژه گردشگری توسط صیادان باعث ایجاد بوی نامطبوع در این مناطق و آسیب زدن به زیرساخت های ایجاد شده توسط سازمان بنادر می شود.  همچنین این هشدار مطرح شد که برخی قایق های صیادی با استفاده از تورهای پیاله ای حیات دلفین ها و مرجان ها را خطر انداخته اند.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس