• تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر اصلی‌ و فرودگاه‌ها‌
  • موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم
  • تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران/ گره گشایی از ترافیک ورودی بندر شهید حقانی
  • راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در بندر شهید رجایی برای نخستین بار
  • جزییات برگزاری بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی ٢٨ بهمن در تهران
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
  • گزارش تصویری مراسم روز ملی حمل و نقل سال ۹۶ در هتل هما – سازمان بنادر و دریانوردی
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر اصلی‌ و فرودگاه‌ها‌

  • موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم

  • تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران/ گره گشایی از ترافیک ورودی بندر شهید حقانی

  • راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در بندر شهید رجایی برای نخستین بار

  • جزییات برگزاری بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی ٢٨ بهمن در تهران

  • نجات جان ۹ دریانورد مضطر شناورهای به گل نشسته در بندرعباس بر اثر طوفان

  • برگزاری دوره آشنایی باطراحی و ساخت انواع شناورهای فایبرگلاس و فلزی در بندر بوشهر

  • ارائه بسته پیشنهادی به سازمان بنادر برای حمایت از بخش خصوصی در بندر خرمشهر

  • ۴۰ سال اقدامات سازمان بنادر در بخش زیرساخت بنادر کشور

  • افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن 

  • ورود دومین کشتی لاینر به صورت مستقیم از هند به بندر چابهار/ ترانزیت مستقیم کالا از بندر چابهار

  • قطع کامل وابستگی شناورهای ایرانی به داک‌های خارجی تا ۲ سال آینده

  • پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی(COMCEC) تصویب شد

  • ۷۶۰ میلیارد ریال پروژه‌های آماده بهره‌برداری در بندر خرمشهر 

  • آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه چوب خشک‌کنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

  • جابجایی ۲۰۰ هزار تن کالا در بنادر کشور/ توسعه بنادر در اولویت است

  • گام بلند آخوندی از وزارت راه به شهرداری تهران

  • یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد ارزش افزوده در پروژه هاست.

  • تلاش سازمان بنادر برای به حداقل رساندن آثار ناشی از تحریم ها/مدیران بنادر با صاحبان کالا و تشکل ها، ارتباط مستمر داشته باشند

  • ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور به بندر چابهار 

  • بازدید سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری بوشهر از اسکله کانتینری نگین

  • ۱۲۵ هزار دریانورد دارای گواهینامه داریم/ حداکثر تدابیر امنیتی برای دریانوردان ایرانی

  • پرونده “تجاوز در ایرانشهر” در مرحله تحقیق است / شروع پرونده با یک آدم ربایی بود

  • باید از ظرفیت گردشگری دریایی بهره بیشتری ببریم

  • رضایتمندی مردم؛ هدف اصلی سازمان بنادر است

  • طرح جامع گردشگری دریایی در استان بوشهر اجرا می‌شود

  • زمان برگزاری استیضاح سه وزیر دولت در هفته جاری

  • سکه طرح جدید یک میلیون و ۵۸۸ هزار تومان شد/دلار به ۴۴۹۲تومان رسید

  • اسد در دیدار با جابری انصاری: ترکیه قابل اعتماد نیست

  • برملا شدن ماهیت دیکتاتوری دانشگاه آمریکایی بیروت

معاون سازمان شیلات ایران:

ما به صیادان چینی مجوز ندادیم/ آن ها ماهی‌های حرام‌گوشت می‌گیرند!

کد خبر: 76297
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۴۶ ب.ظ
نسخه چاپی

معاون سازمان شیلات ایران اظهارات یک مقام سازمان بنادر و دریانوردی را تکذیب کرد و گفت: سازمان شیلات ایران تا به امروز مجوزی برای صید آبزیان توسط چینی‌ها صادر نکرده است و چینی‌هایی نیز که در دریا مشاهده می‌شود برای ایرانی‌ها صید می‌کنند.

به گزارش پورت پرس، معاون سازمان شیلات ایران اظهارات یک مقام سازمان بنادر و دریانوردی را تکذیب کرد و گفت: سازمان شیلات ایران تا به امروز مجوزی برای صید آبزیان توسط چینی‌ها صادر نکرده است و چینی‌هایی نیز که در دریا مشاهده می‌شود برای ایرانی‌ها صید می‌کنند.

شاپور کاکولکی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در گفتگو با تسنیم، در واکنش به اظهارات معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر صدور مجوز صید برای کشتی‌ها چینی توسط سازمان شیلات، ضمن تکذیب این موضوع گفت: سازمان شیلات ایران تا به امروز مجوزی برای صید آبزیان توسط چینی‌ها صادر نکرده و دلیل وجود چینی‌هایی نیز که در دریا مشاهده می‌شود فعالیت برای کشتی‌هایی ایران است.

وی با بیان اینکه صیادان ایرانی کشتی‌های چینی را به صورت اجاره یا اجاره به شرط تملیک دراختیار گرفته اند، افزود: این کشتی‌ها با تعدادی خدمه به ایران اجاره داده می‌شود، اما مالکیت صید به طور کامل در اختیار بهره برداران ایرانی است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به مشکلات بیمه‌ای برخی از شناور‌های خارجی برای اجاره کردن گفت: با توجه به اینکه برخی از شرکت‌های بیمه حاضر نمی‌شوند که کشتی‌هایی که در اختیار ایران قرار دارد را بیمه کنند شرکت‌های چینی نیز برای رفع این مشکل شناور‌ها را با خدمه به شرکت‌های ایرانی اجازه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این کشتی‌ها در عمق ۲۰۰ متری اقدام به صید فانوس ماهیان می‌کنند که البته در کنار این صید، صید موازی نیز از سایر گونه آبزیان دارند.

کاکولکی گفت: ۸۰ کشتی کشتی برای صید فانوس ماهی در کشور وجود دارد که ۶۲ مرود آن‌ها فعال هستند و در سال گذشته در مجموع ۲۷ هزار تن صید داشته اند که ۱۷ هزار تن فانوس ماهی و ۱۰ هزار تن سایر آبزیان بوده است؛ از این ۱۰ هزار تن غیر فانوس ماهی صید شده توسط کشتی‌ها فانوس ماهی، ۸ هزار تن یال اسبی ماهی حرام گوشت و ۲ هزار تن سایر آبزیان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان کل صید انجام شده در هرمزگان ۳۰۰ هزار تن بوده است گفت: یال اسبی‌ها نیز با توجه به حرام گوشت بودن در ایران غیر معکول هستند و بعد از صید به خارج از کشور صادر می‌شوند که یکی از مشتریان اصلی همین چینی‌ها هستند؛ بنابراین گزارش محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی پیش از این گفته بود که چینی‌ها برای ماهیگیری در عمق ۲۰۰ متری مجوز و قرارداد رسمی دارند، درباره این‌که خدمه چینی است یا نه باید گفت: الان خدمه سایر شناور‌هایی که بنادر تردد می‌کنند از همه کشور‌ها هستند. شناور‌های ایرانی نیز الزاما ۱۰۰ درصد خدمه ایرانی ندارند و از سایر کشور‌ها نیز در این شناور‌ها کار می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر اصلی‌ و فرودگاه‌ها‌
  • موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم
  • تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران/ گره گشایی از ترافیک ورودی بندر شهید حقانی
  • راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در بندر شهید رجایی برای نخستین بار
  • جزییات برگزاری بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی ٢٨ بهمن در تهران
  • نجات جان ۹ دریانورد مضطر شناورهای به گل نشسته در بندرعباس بر اثر طوفان
  • برگزاری دوره آشنایی باطراحی و ساخت انواع شناورهای فایبرگلاس و فلزی در بندر بوشهر
  • ارائه بسته پیشنهادی به سازمان بنادر برای حمایت از بخش خصوصی در بندر خرمشهر
  • ۴۰ سال اقدامات سازمان بنادر در بخش زیرساخت بنادر کشور
  • افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن 
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس