• نیروی دریایی سپاه آماده دفاع همه‌جانبه از آب‌های ساحلی و سرزمینی است
  • آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر
  • کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد
  • معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار
  • بیش از ۱۸۶ هزار نفر از مجتمع بندری امام خمینی(ره) بازدید کردند
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
  • گزارش تصویری مراسم روز ملی حمل و نقل سال ۹۶ در هتل هما – سازمان بنادر و دریانوردی
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • نیروی دریایی سپاه آماده دفاع همه‌جانبه از آب‌های ساحلی و سرزمینی است

  • آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر

  • کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد

  • معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار

  • بیش از ۱۸۶ هزار نفر از مجتمع بندری امام خمینی(ره) بازدید کردند

  • جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱٫۵ میلیون تی.ای.یو فراتر رفت

  • جابجایی کانتینر به مرز ۳۲۰۰ TEU رسید/ افزایش ۷۸ درصدی ترانزیت و رشد ۹ درصدی صادرات غیر نفتی

  • اتفاقات خوبی در سازمان بنادر رقم خورده است/ دریا و دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است

  • کسب رتبه عالی در ارزیابی پایانه های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره)

  • رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است

  • با الحاق زیر دریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی، امنیت ناوگان تجاری و دریانوردان موثرتر و بیش از پیش صورت می گیرد

  • فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از ۱۲ دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی

  • افتتاح ۲۰ پروژه دریایی و بندری به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان

  • استفاده از توان داخل برای تولید تجهیزات استراتژیک بندری/ ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با اقتدار در جهان تردد می‌کند

  • آغاز بیست و ششمین همایش ارگان های دریایی در تهران

  • جابجایی ۲۰۰ هزار تن کالا در بنادر کشور/ توسعه بنادر در اولویت است

  • گام بلند آخوندی از وزارت راه به شهرداری تهران

  • یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد ارزش افزوده در پروژه هاست.

  • تلاش سازمان بنادر برای به حداقل رساندن آثار ناشی از تحریم ها/مدیران بنادر با صاحبان کالا و تشکل ها، ارتباط مستمر داشته باشند

  • ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور به بندر چابهار 

  • بازدید سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری بوشهر از اسکله کانتینری نگین

  • ۱۲۵ هزار دریانورد دارای گواهینامه داریم/ حداکثر تدابیر امنیتی برای دریانوردان ایرانی

  • پرونده “تجاوز در ایرانشهر” در مرحله تحقیق است / شروع پرونده با یک آدم ربایی بود

  • باید از ظرفیت گردشگری دریایی بهره بیشتری ببریم

  • رضایتمندی مردم؛ هدف اصلی سازمان بنادر است

  • طرح جامع گردشگری دریایی در استان بوشهر اجرا می‌شود

  • زمان برگزاری استیضاح سه وزیر دولت در هفته جاری

  • سکه طرح جدید یک میلیون و ۵۸۸ هزار تومان شد/دلار به ۴۴۹۲تومان رسید

  • اسد در دیدار با جابری انصاری: ترکیه قابل اعتماد نیست

  • برملا شدن ماهیت دیکتاتوری دانشگاه آمریکایی بیروت

سازمان بنادر اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان لنج‌های فرسوده

کد خبر: 76152
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۳:۰۶ ب.ظ
نسخه چاپی

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح­ نوسازی شناورهای فرسوده با پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان لنج های فرسوده، به زودی اجرایی می شود.

پورت پرس – ​­­نادر پسنده­ درباره نوسازی شناورهای فرسوده، گفت: هدف اصلی­ طرح­ نوسازی شناورهای فرسوده، ایمن کردن شناورها است. این نگرانی وجود دارد که کشورهای منطقه در آینده‌ای نه‌چندان دور از ورود شناورهای سنتی به بنادر خود ممانعت کنند.

وی­ گفت: سازمان‌های متعددی، چون سازمان بنادر و دریانوردی، ستاد بار و مسافر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تامین اجتماعی و وزارت کار در اجرایی شدن­ طرح نوسازی شناورهای فرسوده دخیل هستند. سازمان های یاد شده تاثیر بسزایی در نوسازی ناوگان مسافری دریایی و­ باری دارند.

پسنده­­ بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ لنج تجاری در بنادر ایران وجود دارد که باید در ردیف نوسازی­ قرار گیرند. بر این اساس شناورهای بالای ۴۰ سال که تعداد آن‌ها به ۴۱۲ فروند می‌رسد، اولویت­ پروژه جایگزینی شناورهای سنتی است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: از آن‌جا که شناور فرسوده از رده‌خارج، همچنان دارای ارزش افزوده است و خدماتی را به مالک خود ارائه می‌دهد، یک روش درطرح نوسازی لنج‌های فرسوده این است که تسهیلاتی در ازای خرید شناور به صورت بلاعوض به مالک پرداخت شود و در مقابل مالک لنج به همان میزان مبلغی را به‌عنوان آورده اضافه کند.­

وی افزود: مالک لنج می‌تواند در ازای دریافت تسهیلات بلاعوض فقط­­ شناور خود را اسقاط کند و درخواستی برای شناور جدید نداشته باشد. سعی سازمان بنادر و دریانوردی بر این است که حدود ۱۰ برابر آورده مالکان، به آنها وام با حداقل بهره بدهد.

پسنده با بیان این‌که جایگزینی شناورهای فرسوده با شناورهای بزرگ و ایمن در اولویت است، متذکر شد: برای آنکه روند نوسازی شناورهای فرسوده سرعت بگیرید صاحبان لنج های فرسوده می توانند با اجماع نسبت به نوسازی اقدام کنند. به طور مثال اگر ۵ مالک شناور با یکدیگر متحد شوند،­ تسهیلات آنها ۵ برابر می‌شود و متعاقبا هزینه کافی برای خرید شناور تامین خواهد شد.­

وی­ گفت: کسانی که نخواهند از وام بلاعوض استفاده کنند، روش مالی دیگری برای آنها تعریف شده است. وام­ با شرایط بهتر، یعنی مبلغ بیشتر و سود کمتر به مالکی داده خواهد شد که درخواست تسهیلات بلاعوض­ را نداشته باشد. این وام از وجوه اداره‌شده سازمان بنادر و دریانوردی تامین خواهد شد.

پسنده ادامه داد: همه این شناورها در داخل کشور ساخته می‌شوند. کارخانه‌های سازنده باید ظرفیت تولید ۸۰۰ شناور جدید را داشته باشند. علاوه بر این کارگاه‌های لنج‌سازی نیاز به تغییر ماهیت دارند تا به کارگاه‌های سازنده شناورهای جدید تبدیل شوند. این ۸۰۰ شناور جدید می‌تواند اشتغال و گردش مالی قابل‌توجهی را در صنایع کشتی‌سازی ایجاد کند. صنایع دریایی وصندوق توسعه ملی حامی کشتی‌سازی در این بخش خواهند بود. مالک شناور در این که تسهیلات خود را صرف ساخت چه نوع شناوری کند، اختیار تام دارد.­

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اسقاط لنج‌های فرسوده و مشکلات زیست محیطی متعاقب آن، گفت: اخیرا یک شرکت دانش‌بنیان امکاناتی را فراهم کرده است که می‌تواند بدنه فایبرگلاس لنج‌ها را­ بازیافت­ کند.

وی درباره بازسازی شناورهای صیادی افزود: مدیریت شناورهای صیادی به عهده سازمان شیلات است. شناورهای این سازمان شرایط ایمن و مطلوبی ندارند و البته سازمان شیلات در تلاش است تا این شرایط را بهبود ببخشد. شناورهای صیادی در چارچوب طرح جایگزینی شناورهای فرسوده نیستند و فقط شناورهای تجاری مشمول این طرح می‌شوند./ سازمان بنادر و دریانوردی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • نیروی دریایی سپاه آماده دفاع همه‌جانبه از آب‌های ساحلی و سرزمینی است
  • آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر
  • کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد
  • معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار
  • بیش از ۱۸۶ هزار نفر از مجتمع بندری امام خمینی(ره) بازدید کردند
  • جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱٫۵ میلیون تی.ای.یو فراتر رفت
  • جابجایی کانتینر به مرز ۳۲۰۰ TEU رسید/ افزایش ۷۸ درصدی ترانزیت و رشد ۹ درصدی صادرات غیر نفتی
  • اتفاقات خوبی در سازمان بنادر رقم خورده است/ دریا و دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است
  • کسب رتبه عالی در ارزیابی پایانه های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره)
  • رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس