• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
یکشنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

مدیر کمپانی AKQUINET:

شفافیت اطلاعاتی گام نخست بندر هوشمند است/ مدیریت انرژی و ایمنی؛ دو اولویت بنادر هوشمند

کد خبر: 75281
تاریخ انتشار: 01 مارس 2018 - 4:02 ب.ظ
نسخه چاپی

نوربرت کلتنر مدیر کمپانی AKQUINET گفت: دسترسی همه به اطلاعات بندری، مدیریت انرژی و ایمنی جزو الزام‌های رسیدن به بنادر هوشمند است.

به گزارش پورت پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نوبرت کلتنر مدیر کمپانی AKQUINET که در آلمان فعال است در همایش بین المللی بندر هوشمند با تاکید بر حساسیت کار بنادر هوشمند افزود: اولین مرحله ایجاد یک بندر هوشمند، اشتراک اطلاعات و امکان دسترسی برای همه مردم و شرکت‌های فعال است. کاری که برای اولین بار بندر برمن آلمان در سال ۱۹۷۷ تحت عنوان سیستم یکپارچه اطلاعات انجام داد.

مدیریت انرژی و ایمنی؛ اولویت‌های بندر هوشمند

وی در مورد موضوعاتی که برای هوشمندسازی بنادر حایز اهمیت است تصریح کرد: وجود اتوماسیون هوشمند یکی از ضرورت‌ها است چرا که کنترل همه امور از طریق یک دفتر انجام می‌شود . در نتیجه آن خطرات و ریسک‌های موجود برای افراد نیز حذف خواهد شد.مدیریت انرژی و ایمنی دو مساله اساسی دیگر در سامانه‌های بنادر هوشمند است.

وی ادامه داد: اتوماسیون‌ها ضمن امکان ارتباط آنلاین با مشتریان، نمای روشنی از تمام تجهیزات و وضعیت موجود بندر ارائه می کند که بدون این سامانه نمی توان به سمت هوشمندسازی بنادر حرکت کرد.

سامانه‌ها باید راهبردی باشند و مطابق نیازهای بندر طراحی شوند

مدیر کمپانی AKQUINET با اشاره به سیستم رزرواسیون بندر هامبورگ عنوان کرد: در این بندر کامیون‌ها و شناورها قبل از ورود به کشتی فضای مورد نیاز خود را رزرو می‌کنند و بندر قبل از ورود بار آمادگی کامل برای جابجایی آن را دارد. البته این سامانه‌ها باید راهبردی باشند و مطابق نیازهای بندر طراحی شوند .

وی گفت: بحث مهم دیگر در راه اندازی یک بندر هوشمند، پایانه های مجازی هستند که امکان برنامه ریزی از ابتدا تا انتهای عملیات بندری را به صورت مجازی ایجاد می کند و سپس با انتقال به اتوماسیون در واقعیت محقق می شود.پایانه مجازی امکان مدیریت زمان و آینده را به بندر می‌دهد و از پیش همه اقدامات و فعالیت‌ها را به دقت برنامه‌ریزی می کند.

کلتنر با اشاره به سرمایه گذاری ۲۶ میلیون یورویی در یک اتوماسیون بندری اظهار کرد: با توجه به هزینه های این سامانه، باید قبل از برنامه‌ریزی جنبه‌های اقتصادی را نیز در کنار جنبه‌های عملیاتی آن پیش‌بینی کرد.به هر ترتیب بنادر هوشمند از زمان و هزینه‌های بندری کاسته و میزان درآمدزایی را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس