• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
یکشنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا:

گمرک اقدامات شایسته ای در زمینه مبارزه با قاچاق کالا انجام داده است

کد خبر: 74304
تاریخ انتشار: 18 نوامبر 2017 - 12:10 ب.ظ
نسخه چاپی

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا، لزوم بهره برداری از سیستم و تجهیزات برای مقابله با قاچاق کالا را از الزامات دانست و گفت: گمرک اقدامات شایسته ای در این زمینه انجام داده است که می طلبد برای تجهیز مرزها، اضافه شود.

به گزارش پورت پرس، احمد انارکی با اشاره به سوال نمایندگان از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: جلسات متعددی را دستگاه ها داشتیم که تعداد زیادی از آن ها عضو ستاد و برخی نیز مرتبط با این کار هستند و در حال مرور سوالات و چالش ها هستیم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا همچنین به بازدیدهای میدانی از گلوگاه های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: از اردیبهشت ماه این کار را آغاز کردیم؛ هیئت رئیسه تحقیق و تفحص مشخص شده است و کار در حال دنبال شدن است و هماهنگی دستگاه های مختلف با یکدیگر را بررسی می کنیم.

وی فقدان سیستم یکپارچه در مرزها را از جمله مشکلات پیش روی کشور در مبارزه با قاچاق کالا برشمرد و افزود: برخی بحث ها در حوزه تعزیرات به نتیجه رسیده است اما هنوز آماری از این طرح در دست نداریم.

این نماینده مجلس در عین حال به آمار سه میلیارد دلاری قاچاق ورودی در بحث البسه اشاره کرد و گفت: مرزها و گلوگا ه ایی [در واردات قاچاق البسته وجود دارد] و کالاهایی نیز بصورت کوله بری و ته لنجی مورد سواستفاده قرار می گیرد.

انارکی با اعلام اینکه سو استفاده از بحث ته لنجی و کوله بری بر افزایش آمار قاچاق کالا دامن می زند، ادامه داد: اینکه سود قاچاق به کوله بر می رسد، اینگونه نیست اما از این حوزه سو استفاده هایی می شود و آمار ستاد ۱۳,۶ میلیارد دلار در بحث کوله بری است و ته لنجی ۲.۴ میلیارد دلار است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: قاچاق کالا به اسم کوله بری و ته لنجی وارد کشور می شود که آمار بالایی را به خود اختصاص می دهد؛ کالا همچنین از گمرکات نیز وارد می شود که کم اظهاری یا تخلفات گمرکی را در واردات کالا شاهد هستیم.

انارکی لزوم بهره برداری از سیستم و تجهیزات برای مقابله با قاچاق کالا را از الزامات دانست و افزود: اگر نتوانیم تجهیزات را در مرزها مستقر کنیم، کنترل لازم را نخواهیم داشت و گمرک اقدامات شایسته ای در این زمینه انجام داده است که می طلبد برای تجهیز مرزها، اضافه شود.

موضوع ۱۱۲۸ کانتینر نیز که طی روزهای اخیر رسانه ای شد مربوط به فعالیت های برخی افراد در سال ۱۳۹۴ و ما قبل آن بوده که بر اساس پیگیری ها و مستندات در همان زمان دفاتر نظارتی گمرک بیش از ۸۰ درصد از اظهارنامه های پنج شرکت تجاری که زیر نظر متهمین فعالیت می کردند را بررسی و مطالبه نامه صادر کرده است . عملکرد گمرک در این خصوص کاملا در چارچوب قانون در همان زمان صورت گرفته و تمامی مستندات هم موجود است .

این افراد در سال ۱۳۹۴ قصد داشتند که ۱۳ کانتینر کالای قاچاق را ترخیص نمایند که با پیگیری های گمرک قبل از ترخیص و در مرحله اظهار تمامی ۱۳ کانتینر به جرم قاچاق توقیف و پرونده ای از سوی گمرک در مراجع قضایی تشکیل و متهمین به قاچاق کالا محکوم می شوند .

البته پرونده معروف به ۲۱۰ کانتینر هم به این افراد مربوط بوده که سال گذشته رسانه ای شد و بعدا پس از تطبیق اسناد با کالاها و اعلام نظر مراجع قضایی مشخص شد که فقط ۸ کانتینر از این تعداد قاچاق بوده و آن هم با جعل بیجک با تبانی بندر صورت گرفته است .

پس از این اقدام و مشخص شدن اقدامات متقلبانه این افراد در سال ۱۳۹۴ به دستور رئیس کل وقت گمرک ایران بیش از ۸۰ درصد از اظهارنامه ها و پروانه های گمرکی این افراد تحت عنوان پنج شرکت تجاری که تماما شامل ۶۵۵ اظهارنامه به تعداد ۱۱۲۸ کانتینر بوده توسط دفاتر نظارتی گمرک مورد رسیدگی قرار می گیرد که در سال ۱۳۹۴ با تطبیق اسناد و بررسی دقیق تفاوت هایی احراز و اعلام می گردد و موضوع جدیدی نیست .

بنابراین آنچه ادعا می شود که چرا سامانه های گمرک نتوانسته اند این تخلفات را کشف کنند مشخص و واضح است که تمامی اقدامات متخلفان پیش از ارتقای عملکرد سامانه های الکترونیکی گمرک صورت گرفته و عمده دلیل این اتفاقات هم عدم ارتباط الکترونیکی گمرک با بندر بوده که خوشبختانه این ارتباط از اواخر سال گذشته برقرار شده است و گمرک هم از اول امسال با الکترونیکی شدن بارنامه ها اعلام کرده که ۱۰۰ درصد کالاهای وارداتی را به کمک سامانه جامع گمرکی کنترل می کند ، ضمن اینکه به کمک همین سامانه جامع گمرکی تمامی اطلاعات متخلفان توسط دفاتر نظارتی در سال ۱۳۹۴ استخراج و توسط دفاتر نظارتی گمرک بررسی می شود و در حال حاضر صرفا بحث جعل سازمان یافته اسناد برای این متهمین مطرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس