• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
چهارشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

برگزاری جلسه نمایندگان بخش ملی PIANC ایران

کد خبر: 74252
تاریخ انتشار: 13 نوامبر 2017 - 9:45 ق.ظ
نسخه چاپی

جلسه جلسه نمایندگان بخش ملی پیانک ایران با حضور معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پورت پرس، جلسه نمایندگان بخش ملی پیانک ایران با حضور معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

در آغاز این جلسه، محمدرضا اله یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تاکید بر اهمیت انجمن پیانک PIANC در حوزه حمل و نقل دریایی گفت: خوشبختانه ایران عضو فعال انجمن پیانک است و در خاورمیانه تنها کشوری هستیم که این عضویت را داریم. کشورهای متعددی برای عضویت در این انجمن جهانی اقدام کرده اند که هنوز موفق نشده اند.

وی افزود: میزبانی مجمع ۲۰۲۰ پیانک به ایران اختصاص یافته است که موفقیتی برای ما محسوب می شود و باید از آن استفاده کنیم.

اله‌یار در خصوص ضرورت فعالیت در پیانک گفت: ما به دنبال استفاده از دستاوردهای بین المللی در حوزه حمل و نقل دریایی هستیم و در کنار آن نیز شرایط حضور متخصصان کشورمان در عرصه های بین المللی را پیگیری می کنیم. همچنین از طریق این انجمن به دنبال حل برخی موانع توسعه دریایی کشور مانند مسائل مهندسی طراحی، لایروبی و کاهش رسوب گذاری و … هستیم.

وی افزود: تقریبا همه بزرگان حمل و نقل دریایی جهان به نحوی با پیانک مرتبط هستند و عضویت در این انجمن یک فرصت ارزشمند برای بخش دریایی کشور است. برای این منظور باید یک برنامه عملیاتی جامع برای فعالیت در پیانک پیش بینی کنیم تا به طور شایسته ای توانمندی هایمان را عرضه کنیم.

در ادامه این نشست گزارشی از عملکرد بخش ملی پیانک ایران ارائه شد و سایر اعضا از جمله نمایندگان کمیسیون محیط زیست، کمیسیون دریایی، کمیسیون ناوبری رودخانه ای، کمیسیون همکاری بین المللی، کمیسیون متخصصین جوان و کمیسیون بخش ارتقا نیز گزارش ها، نظرات و برنامه هایشان را ارائه کردند.

انجمن PIANC به عنوان قدیمی ترین انجمن علمی و تخصصی در زمینه زیر ساختارهای حمل و نقل دریایی در سال ۱۸۸۵ در کشور بلژیک تأسیس گردیده است. این انجمن غیر سیاسی و غیر انتفاعی با هدف ارتقاء دانش علمی و فنی و با بهره گیری از دانش و تجربیات بهترین متخصصان بین المللی در زمینه های فنی، اقتصادی و زیست محیطی مربوط به زیرساخت های ترابری دریایی، عهده دار تهیه آیین نامه ها و دستورالعملهای فنی است.

سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۰ به عنوان اولین و تنها عضو واجد شرایط در خاورمیانه به طور رسمی فعالیت خود را در انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی آغاز نموده است.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در انجمن توسط مجلس شورای اسلامی به شماره مصوبه ۱۱۰/۳۰۶۱۶ در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۹۱ به تصویب رسیده است.

۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس