• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
چهارشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

مشاور کمیسیون گمرک و لجستیک اتاق بازرگانی ایران:

درهای سازمان بنادر بسته و قفل است

کد خبر: 74153
تاریخ انتشار: 04 نوامبر 2017 - 3:38 ب.ظ
نسخه چاپی

در کشورهای توسعه یافته همه ارگان‌ها با هم اجماع پیدا می‌کنند تا جریان عبور کالا یک روز کاهش یابد اما در کشور ما همه چیز جلوی توسعه بنادر ایستاده است.

به گزارش پورت پرس،  آنوش رحام، مشاور کمیسیون گمرک و لجستیک اتاق بازرگانی ایران به پول‌نیوز می‌گوید: جریان عبور کالا و ترانزیت در کشور ما کند است. هنوز نتوانسته‌ایم ریل‌گذاری‌های لازم را برای تسهیل و تسریع عبور کالا انجام دهیم.

در کشورهای توسعه یافته همه ارگان‌ها با هم اجماع پیدا می‌کنند تا جریان عبور کالا یک روز کاهش یابد اما در کشور ما همه چیز جلوی توسعه بنادر ایستاده است.

این تحلیلگر ارشد امور گمرکی توضیح می‌دهد: فرض کنید شما قصد جا به جایی قانونی یک بار تخم مرغ را دارید. قطعا خواهید دید که به راحتی، به خاطر یک مشکل عبارتی ساده، تخم مرغ شما اجازه عبور پیدا نمی‌کند و رسیدگی به تک تک عواملی که به عنوان مانع سر راه شما قرار دارد، مدت‌ها زمان می‌برد. در حالی که صرفه اقتصادی ایجاب می کند که زمان جریان عبور کالا تا حد امکان کاهش یابد اما خواهید دید که این روند آنقدر ادامه خواهد یافت تا تخم مرغ شما بگندد!

رحام می‌گوید: اگر قصد فعالیت در امور گمرکی این کشور را داشته باشید باید زبان ۵ دستگاه را بلد بوده و پای دوندگی و دویدن داشته باشید.

«درهای سازمان بنادر بسته و قلفل است» رحام با تاکید بر این موضوع ادامه می‌دهد: فضای سازمان بنادر بسته است. این سازمان از رسالت واقعی خود دور شده و راه تصدی‌گری‌ها را باز گذاشته است. در جایی که این سازمان باید نقش تسهیل کنندگی در روند عبور کالا داشته باشد، وظیفه خود را فراموش کرده و با تصدی گری، بخش خصوصی را نادیده می‌گیرد.

او مقررات متورم، نگاه غیرتوسعه‌ای و وقفه های مختلف در راه جریان عبور کالا را عوامل ایستایی بودن ترانزیت کشور دانسته و معتقد است می‌توانستیم از جریان عبور کالا درامدهای هنگفتی برای کشور کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس