• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

مسیر سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بنادر

کد خبر: 74110
تاریخ انتشار: 03 نوامبر 2017 - 11:27 ق.ظ
نسخه چاپی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: «آینده بنادر ایران در سواحل مکران خواهد بود که جذابیت‌های طبیعی برای سرمایه‌گذاری دارند.»

هادی حق‌شناس در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر اظهار داشت: «بزرگ‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری‌ای که طی ۴ سال گذشته در بنادر ایجاد شد، در چابهار بوده است.»

وی افزود: «چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که طی ۴ سال گذشته تقریبا نزدیک به یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این بندر انجام شده و یا در حال تکمیل سرمایه‌گذاری است. این سرمایه‌گذاری در خصوص ساخت اسکله‌ها هم بوده است.»

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: «در حال حاضر در چابهار این امکان وجود دارد که بزرگ‌ترین کشتی‌ای که در دنیا تردد می‌کند، با آبخور بیش از ۱۷٫۵ متر پهلو بدهیم.»

حق‌شناس تصریح کرد: «در کنار چنین ظرفیتی که در تنها بندر اقیانوسی ایران ایجاد شده، این نکته کلیدی وجود دارد که با هندی‌ها توانستیم در دو مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار و ۸۵ میلیون دلار در ۴ سال گذشته به تفاهم برسیم تا آنها در بندر چابهار برای محوطه بارانداز سرمایه‌گذاری انجام دهند و نیز سرمایه‌گذاری خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری صورت گیرد.»

وی متذکر شد: «در نزدیک بندر چابهار که ما با هندی‌ها مشارکت کردیم، بندر گوادر در پاکستان قرار دارد که چینی‌ها در آن‌جا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هر دو این سرمایه‌گذاری‌ها -چینی‌ها در گوادر و هندی‌ها در چابهار- مکمل یکدیگر برای انتقال کالای دو کشور بزرگ است.»

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: «بالاخره چین و هند ۴۰ درصد جمعیت جهان را دارند و انتقال کالای آنها به کشورهای آسیای‌میانه و نیز مواداولیه‌ای که در افغانستان وجود دارد، می‌تواند از مسیر ایران و بندر چابهار به کشور چین یا هند منتقل شود.»

حق‌شناس عنوان کرد: به نظر من این‌ها گام‌های اولیه است که برداشته شده و جا برای سرمایه‌گذاری بیشتر وجود دارد؛ به خصوص طرحی که چینی‌ها تحت عنوان «یک راه، یک کمربند» مطرح کردند. این طرح، به‌نوعی همان راه ابریشم است، با این تفاوت که در این‌جا راه‌های آبی برقرار است و اروپا و آسیا به یکدیگر متصل می‌شوند.»

وی افزود: «حدود ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده که سرمایه‌گذاری انجام شود. بخشی از این سرمایه‌گذاری در مسیر ایران است.»

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: «بر این اساس، در چابهار همچنان فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارد و بعد از چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، در سواحل مکران این امکان وجود دارد.»

حق‌شناس متذکر شد: «در سیاست‌های بالادستی و در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی شده که به طور مشخص در جاسک که سواحل مکران است، سرمایه‌گذاری انجام دهیم و بندری متناسب با چابهار ایجاد شود. حتی وزارت راه و شهرسازی نیز در آن‌جا سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد و بقیه ارگان‌های دریایی نیز در آنجا چنین کاری انجام خواهند داد.»

وی افزود: «به نظر من، آینده بنادر ایران در سواحل مکران خواهد بود که جذابیت‌های طبیعی برای سرمایه‌گذاری دارند. اما در کنار آن، در بندر شهید رجایی در فاز ۳ اقداماتی را در حال اکران داریم که ۱۴۰۰ متر اسکله است که در آن‌جا نیز به آبخور بیش از ۱۷ متر رسیده‌ایم.»

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: «عمده سرمایه‌گذاری‌های ۴ سال گذشته و آینده ما در دو بندر شهید رجایی در استان هرمزگان و بندر چابهار است و نیز نگاه ویژه به سواحل مکران داریم.»

حق‌شناس تاکید کرد: «این بنادر به شدت استعداد جذب سرمایه‌های داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی را دارند که البته در برنامه ششم مجوزی گرفته شده است که بتوانیم با شرکت‌های ایرانی و خارجی برای جذب سرمایه‌گذاری و اداره بنادر کوچک کشور مشارکت کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس