• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
جمعه، ۳ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

محمد سعیدنژاد اعلام كرد؛

تضمین سرمایه بخش خصوصی در صنعت بانکرینگ

کد خبر: 68500
تاریخ انتشار: 24 آگوست 2016 - 10:43 ق.ظ
نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در اولین سمینار تخصصی سوخت رسانی دریایی با اعلام خبر «آمادگی این سازمان برای تضمین سرمایه بخش خصوصی در صنعت بانکرینگ»و با تاکید بر اتخاذ سیاست اصولی تر در ارتباط با صنعت بانکرینگ گفت : باید کمیته خاصی بین سازمان بنادر ودریانوردی، وزارت نفت و بخش خصوصی برای مقوله بانکرینگ تشکیل شود.

به گزارش دریانگار، محمد سعیدنژاد با اشاره به مقایسه ایران با بندر فجیره امارات در صنعت بانکرینگ گفت: تفاوت ما با کشورهای همسایه تنها به صنعت بانکرینگ محدود نمی‌شود؛ زیرا در حوزه‌‎های ترانزیت، ترانشیپ و توریسم هم به دلیل سیاست‌های کلان بین‌المللی و رفتارهای سیاسی خاص از کشورهای همسایه عقب افتاده‎ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید از موقعیت‌های خاص ایران در دوره پس از برجام به طور کامل استفاده کنیم، یادآور شد: کشورهای منطقه از موقعیت‌های دشوار ما در دوران جنگ و تحریم استفاده کرده و پیشرفت کردند، بنابراین باید در دوران پساتحریم از فرصت ایجاد شده بهره کامل را ببریم.

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی با بیان اینکه این سازمان مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت بانکرینگ را ندارد، گفت: سازمان بنادر آمادگی دارد از سرمایه گذاری بخش های خصوصی در حوزه بانکریگ حمایت و پشتیبانی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش بانکرینگ سه ضلع حیاتی سازمان بنادر به عنوان تامین امور زیربنایی، وزرات نفت برای ایجاد فضای کسب و کار و بخش خصوصی سرمایه گذار حضور دارند، گفت: باید کمیته ویژه برای مقوله بانکرینگ بین این سه ضلع تشکیل شود تا در جلسات کارشناسی و پس از تبادل اطلاعات و هماهنگی‌ها ، تصمیمات قانونی و رسمی از طریق این کمیته اعلام شود.

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی ادامه داد: باید گزارشی از صنعت بانکرینگ کشور را به شورای عالی ترابری به عنوان مرجع حاکمیتی ارائه دهیم و در این شورا با حضور وزارت نفت، کمیته فرعی صنعت بانکرینگ تشکیل شود تا به راهکار مشخصی برای ساختار تصمیم‌گیری قانونی در کشور دست یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه صنعت بانکرینگ یکی از موضوعات مورد توجه سازمان بنادر و وزارت نفت است، گفت: در چند سال اخیر، ما رشد خوبی در این صنعت داشتیم و مهم این است که ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به بنادر ایران جهش پیدا کرده و شرایط تحول جدی است.

سعیدنژاد ادامه داد: در بحث بانکرینگ، سازمان بنادر و وزارت راه و وزارت نفت مکلف شدند تسهیلات لازم برای اجرای این کار را فراهم کنند. در این عرصه رشد داشته‌ایم اما مناسب نبوده است.

وی افزود: در سال ٩۴ میزان بانکرینگ اجرایی شده توسط ایران از ٣,٣ میلیون تن به ۴.۴ میلیون تن افزایش یافت، همچنین در سال ٩٣ بزرگترین قرارداد بانکرینگ کشور منعقد شدکه در این زمینه عملیات اجرایی به صورت جدی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام آمادگی این سازمان در خصوص صدور مجوز فعالیت به سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: سازمان بنادر آمادگی تضمین سرمایه‌گذاری در صنعت بانکرینگ را نیز دارد زیرا بحث ضمانت به عنوان یکی از مشکلات بزرگ سرمایه گذاران با حمایت سازمان بنادر مرتفع شود.

سعیدنژاد با تاکید بر اینکه صنعت بانکرینگ یک فعالیت بین المللی و اینترنشنال است ، تصریح کرد: ما برای توسعه صنعت بانکرینگ باید با شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه بانکرینگ مشارکت داشته باشیم و هیچ منع قانونی در این زمینه وجود ندارد.

سعید نژاد با اشاره به پیگیری معافیت مالیاتی شرکت‎‌های بانکرینگ در کشور تصریح کرد: مقرر شد طی مکاتبات با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی، این شرکت‌ها در صورت اخذ مجوز فعالیت در مناطق آزاد و ثبت دفتر، معافیت مالیاتی مشمول آنها شود.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت مخازن موجود بانکرینگ ۵٢٠ هزار تن است و ٧٩٠ هزار تن نیز در دست ساخت توسط بخش خصوصی است ، اما کل مخازن بانکرینگ و غیربانکرینگ کشور در بنادر ١,٩ میلیون تن است.

وی بیان کرد: در چهار سال گذشته میزان کشتی‌ها در حوزه LNG چهار برابر شده است و ما نیز باید در این حوزه به سرمایه‌گذاری جدی نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس