• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

درآمد صنعت بانکرینگ ایران سالانه ۴ میلیارد دلار است

کد خبر: 68495
تاریخ انتشار: 24 آگوست 2016 - 10:17 ق.ظ
نسخه چاپی

دبیرکل انجمن صنعت بانکرینگ گفت: پس از برجام تحریم‌های حمل و نقل دریایی در بسیاری از عرصه‌ها کاهش یافت.

به گزارش دریانگار، روز گذشته محمدرضا فیاض در همایش سوخـت‌رسانی دریایی (بانکرینگ) در خلیج فارس اظهار داشت: سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در خلیج فارس از دغدغه‌های مهم سال‌های اخیر دست‌اندرکاران این صنعت است و باید از ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود و این تجارت بدون وجود سوخت شناورها مفهومی ندارد، افزود: هر کشتی در روز حدود ۱۰۰ تن مصرف سوخت دارد و در این راستا ارقام بزرگی برای جابه‌جایی این ۸۰ درصد کالاها در تجارت جهانی در بخش سوخت هزینه می‌شود.

دبیرکل انجمن صنعت بانکرینگ افزود: در حال حاضر سه بندر از ۴۰۰ بندر فعال دنیا ۲۲ درصد کل تجارت جهانی و بانکرینگ را انجام می‌دهند که بندر فجیره امارات بین این سه بندر رتبه دوم را دارد.البته همین بندر فجیره ۳۰ درصد نیاز سوخت خود را از ایران تأمین کرده و نفت کوره از ایران دریافت می‌کند؛ این در حالی است که کشور ایران ۱۴۰۰ کیلومتر ساحل در جنوب دارد،‌ بندر شهید رجایی ما عظمت بالایی در این حوزه دارد و ناوگان کشتیرانی بزرگی داریم، اما در بحث سوخت‌رسانی عقب هستیم.وی گفت: لازم است سازمان بنادر، فعالان صنعت بانکرینگ و وزارت نفت برای توسعه بانکرینگ تعامل سه‌جانبه جدی در این حوزه داشته باشند؛چه آنکه کشور امارات سالانه از محل بانکرینگ ۲۷ میلیارد دلار درآمد دارد، اما درآمد ما ۳ تا ۴ میلیارد دلار است.البته پس از برجام برخی از موانع رفع شد، اما در جابه‌جایی منابع ارزی مشکلاتی داریم .

فیاض با تأکید بر اینکه باید سهم بالایی از بانکرینگ خلیج فارس را بر عهده بگیریم، گفت: بانکرینگ در مقوله اقتصاد مقاومتی می‌گنجد و ارتقاء این صنعت در زمره اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بندر سنگاپور با حجم بانکرینگ سالانه ۲ر۴۵میلیون تن و ارزش ۹۱ر۱۴میلیون دلار در سال رتبه برتر بانکرینگ دنیا را دارد و دومین رتبه به بندر فجیره اختصاص یافته است. وضع بانکرینگ فجیره سالانه ۱۶ میلیون تن است.

در ادامه این همایش، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه ۶۰ درصد هزینه یک کشتی سوخت است، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد سوخت کشتی‌های شرکت نفتکش و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی از داخل تأمین می‌شود و این نشان از وجود بازار مناسب داخلی در بانکرینگ یا همان ارائه خدمات رسانی دریایی به کشتی‌ها دارد.

علی‌اکبر صفایی با اشاره به اینکه پس از برجام تحریم‌های حوزه حمل‌ونقل دریایی کاهش بسزایی یافت، اظهار داشت: البته قبل از برداشته شدن تحریم‌ها هماهنگی‌های مناسبی بین شرکت ملی نفت‌کش، کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر انجام شد و به نتایجی دست یافتیم و این موارد در حوزه حمل‌ونقل دریایی به موافقت‌نامه‌ای منتج شد که امروز شرایط کار در این حوزه مناسب شده است.

وی افزود: یک کشتی در طول سال بیش از ۷۰ هزار تن مصرف سوخت دارد که با احتساب نرخ ۳۰۰ دلار، هزینه نجومی بابت سوخت باید توسط شرکت‌های کشتی‌رانی پرداخت شود.

صفایی ادامه داد: امروز شرکت‌های کشتی‌رانی نرخ نفت را رصد می‌کنند و با توجه به برنامه سفر کشتی‌های خود زمانی اقدام به خرید سوخت می‌کنند که نرخ‌ها مناسب‌تر باشد و اگر ۲ تا ۳ دلار هم در هر لیتر سوخت صرفه‌جویی کنند، در ارقام بالا هزینه‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس