• بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
تماس با ما | پیوند ها | درباره ما | RSS
دوشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۹
پایگاه خبری، تحلیلی حوزه دریایی ایران - دریانگار
چندرسانه ای
  • صفحه اصلی
  • چندرسانه ای
  • آرشیو
  • مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی
  • حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در بندر نوشهر
  • مراسم روز جهانی دریانورد
  • گزارش سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی
  • بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور – بهمن ماه ۹۶ تهران
عضویت در خبرنامه الکترونیک
  • خبر روز
  • روی خط خبر
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان

  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری

  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر

  • نجات ۱۸ نفر سرنشین یک فروند لنج صیادی در محدوده بندر چابهار

  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت

  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار

  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد

  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه

  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد

  • رشد ۱۲ درصدی صادرات/ صادرات یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار کالا از پایانه‌های استان بوشهر

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • آغازعملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار

  • جزئیات ۴ دیدگاه برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد

  • واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس

  • کاهش ۴٢ درصدی هزینه تولید با سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

  • صف آرایی موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس/ امضاها تکمیل شد

  • رشد ۳۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر

  • اسکله جزیره خارگ برای پهلوگیری شناورها راه‌اندازی می‌شود

  • شناورهای غرق‌ شده خلیج گرگان از آب خارج می‌شود

  • ۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

  • دومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

  • جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی

  • دیدار قائم مقام وزیر کشتیرانی هند با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

  • معاونت جدید امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

  • بندر امام میزبان همایش پدافند غیرعامل بنادر کشور

  • بلاتکلیفی کالاهای مصرفی در بنادر/ احتمال ترخیص از مبادی رسمی قوت گرفت

مسیر دریایی صادرات گاز ایران به هند انتخاب شد

کد خبر: 68256
تاریخ انتشار: 08 آگوست 2016 - 1:32 ب.ظ
نسخه چاپی

پس از مطالعات صورت گرفته بین ایران و هند مسیر نهایی برای انتقال گاز ایران از طریق خط لوله دریایی به این کشور انتخاب شد.

به گزارش دریانگار، علیرضا کاملی از سرمایه گذاری و اجرای پروژه خط لوله صادرات گاز ایران به هند قرار توسط یک شرکت هندی خبر داد و گفته است با بررسی های صورت گرفته این خط لوله حدود ۱۴۰۰ کیلومتر طول دارد و در بعضی از نقاط عمق احداث آن به ۳۵۰۰ متر می رسد.

به گفته مدیر عامل شرکت صادرات گاز ایران هم اکنون طرف هندی با مشارکت تعدادی از شرکت های توانمند اروپایی بررسی و مطالعات اجرای پروژه خط لوله صادرات گاز به هند را انجام داده و اعلام کرده که این کار عملی است.

ظاهرا هنوز مسائل مالی این پروژه حل و فصل نشده است و باید در این زمینه ایران و هندوستان به توافق برسند.

پس از آنکه دهلی نو از خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و هند کنار کشید،مذاکراتی برای احداث یک خط لوله ۴٫۵ میلیارد دلاری از زیر دریا تا گجرات هند آغاز شد تا روزانه ۳۱٫۵ میلیون متر مکعب گاز ایران را به هند منتقل کند.بر اساس رایزنی های اولیه مقرر شده بود تا این خط لوله به مدت ۲ سال احداث شود که در حال حاضر هنوز مطالعه در خصوص نحوه احداث این خط ادامه دارد.

پیش‌تر شرکت ملی نفت ایران ۳ مسیر برای انتقال گاز طبیعی ایران به شبه قاره هند را مورد بررسی و مطالعه قرار داد که در این بررسی ها امکان عبور خط لوله گاز از ۳ مسیر آبهای عمیق، آبهای کم عمق ساحلی و خشکی مورد مطالعه قرار گرفت، چرا که با توجه به ذخایر گازی و موقعیت جغرافیایی، ایران می تواند نیازهای گازهای کشورهای منطقه از جمله هندوستان را تامین کند.

بر همین اساس نهایتا یادداشت تفاهم پروژه صادرات گاز ایران به کشور هندوستان بین شرکت ملی صادرات گاز ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت و شرکت هندی SAGE به منظور صدور گاز طبیعی ایران از طریق آب های عمیق به کشور هند در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۹ به امضاء رسید.

در این زمینه سند چهارچوب همکاری های مشترک بین شرکت ملی صادرات گاز ایران به عنوان فروشنده و شرکت SAGE به عنوان حمل کننده و نیز شرکت های خریدار هندی در حال مذاکره و بررسی می باشد.

هم اکنون خط لوله ١٢٠٠ کیلومتری انتقال گاز نروژ به انگلستان که در بستر دریای شمال ساخته شده، طولانی ترین خط لوله انتقال گاز زیردریایی جهان به شمار می رود./ فارس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامسونگ
jabama 2
ارغیانی
تبليغ
  • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادرغرب هرمزگان
  • امضاء تفاهم نامه همکاری برای اشاعه فرهنگ دریایی و بندری
  • بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر
  • ضرورت نقش آفرینی چابهار به عنوان هاب بین المللی ترانزیت
  • اجرای بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار
  • افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره)
  • اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه به روز دوم کشیده شد
  • کاهش ۴۲ درصدی صید در سواحل گیلان نسبت به سال مشابه
  • کشتی کره‌ای باید خسارت وارده به محیط زیست را بپردازد
  • ایران یک کشتی حمل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم کره‌جنوبی را توقیف کرد
  • رجايي
ارگان هاي دريايي
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است
Copyright© PortPress, all rights reserved
طراحی و اجرا : مجتمع رسانه ای پورت پرس